Kontaktujte nás +421 948 091 081
Produkty šetrné k prírode aj ľuďom
Vyberte si svoj e-shop: čeština Česká republika slovenčina Slovensko

Blog

Vegánstvo a vitamín B12 – správny výber a dávkovanie

V dnešnom druhom diely seriálu o živinách na vegánskej strave sa pozrieme na to, koľko vitamínu B12 by sme mali prijímať, či je to bezpečné a ako si správne vybrať výživový doplnok.

Vegánstvo a vitamín B12 – súčasť stravy alebo výživový doplnok?

Vitamín B12 - dopĺňať ho alebo nie? A prečo by práve na vegánskej strave mal chýbať? Existujú nejaké rastlinné zdroje? Tieto otázky zamestnávajú myseľ nejedného vegána. Poďme sa pozrieť na to, čo nám vraví výskum a ako to vlastne je.

Máte dostatok Omega 3 mastných kyselín?

Vegáni nekonzumujú žiadny cholesterol, no napriek tomu môžu aj oni trpieť na srdcovo-cievne ochorenia. Ako je to možné? Jednou z príčin môže byť aj nedostatok Omega 3 mastných kyselín.

Železo, chudokrvnosť a vegánstvo

Podľa štatistík trpí na svete nedostatkom železa či priamo anémiou (chudokrvnosťou) 1,6 miliardy ľudí. Okrem podvýživy v rozvojových krajinách môže byť jednou z príčin aj nedostatok železa v strave.