Vyberte si svoj e-shop: čeština Česká republika slovenčina Slovensko

Vitamíny a minerály

Vápnik, horčík a zinok - minerály na posilnenie imunity

Vápnik, horčík a zinok - minerály na posilnenie imunity

Rovnako, ako v prípade vitamínov, majú na posilnenie imunity významný vplyv aj minerálne látky.

V nasledujúcom článku sa dozviete, ako náš imunitný systém ovplyvňuje trojica minerálov, a to zinok, vápnik a horčik, a prečo sú pre naše telo dôležité. 

Omega 3 6 9: Všetko, čo potrebujete vedieť o zdravých tukoch

Omega 3 6 9: Všetko, čo potrebujete vedieť o zdravých tukoch

Esenciálne mastné kyseliny sú dôležitou súčasťou nášho zdravia. Prečítajte si, aký majú význam pre naše telo a dozviete sa kde ich získať.

Zistíte aj to, či sú ako zdroj omega-3 mastných kyselín vhodnejšie ryby, rybí olej alebo doplnky z morských rias.

Ako získať vitamín D? Ako sa prejavuje nedostatok vitamínu D?

Ako získať vitamín D? Ako sa prejavuje nedostatok vitamínu D?

Aktuálne sa čoraz viac zdôrazňuje význam vitamínu D pri budovaní silnej imunity a v boji proti zápalom a vírusovým infekciám.

Okrem toho vitamín D významne podporuje vstrebávanie vápnika, a tak má dôležitú funkciu pre zdravé kosti a zuby.

Viete kde sa nachádza vitamín D a ako ho získať? 

Aké sú odporúčané denné dávky vitamínu D a ako sa prejavuje jeho nedostatok?

Vitamín C a výživové doplnky. Ako si správne vybrať?

Vitamín C a výživové doplnky. Ako si správne vybrať?

Na rozdiel od mäsožravcov, ako sú psy a mačky, si ľudské telo nedokáže vytvoriť vitamín C samo.

Potvrdzuje to teda fakt, že človek nie je mäsožravec,  no zároveň to znamená, že potrebujeme prijímať vitamín C  v strave.


Ako a kde teda získať dostatok vitamínu C ?

Vegánstvo, jód a kreténizmus ako diagnóza

Vegánstvo, jód a kreténizmus ako diagnóza

Ešte v prvej polovici minulého storočia nebol endemický kretenizmus u detí ani na Slovensku ničím výnimočným. Dôvodom bol nedostatok niekoľkých mikrogramov jednej minerálnej látky - jódu.

Vápnik, mlieko a vegánstvo

Vápnik, mlieko a vegánstvo

Vápnik je notoricky spájaný s mliečnymi produktami a preto nie je prekvapením, že je považovaný za živinu, ktorá môže vo vegánskej strave potenciálne chýbať.