Kontaktujte nás +421 948 091 081
Produkty šetrné k prírode aj ľuďom
Vyberte si svoj e-shop: čeština Česká republika slovenčina Slovensko

Vitamíny a minerály

Vegánstvo, jód a kreténizmus ako diagnóza

Vegánstvo, jód a kreténizmus ako diagnóza

Ešte v prvej polovici minulého storočia nebol endemický kretenizmus u detí ani na Slovensku ničím výnimočným. Dôvodom bol nedostatok niekoľkých mikrogramov jednej minerálnej látky - jódu.

Vápnik, mlieko a vegánstvo

Vápnik, mlieko a vegánstvo

Vápnik je notoricky spájaný s mliečnymi produktami a preto nie je prekvapením, že je považovaný za živinu, ktorá môže vo vegánskej strave potenciálne chýbať.

Vegánstvo a vitamín B12 – správny výber a dávkovanie

Vegánstvo a vitamín B12 – správny výber a dávkovanie

V druhom diely seriálu o živinách na vegánskej strave sa pozrieme na to, koľko vitamínu B12 by sme mali prijímať, či je to bezpečné a ako si správne vybrať výživový doplnok.
Vegánstvo a vitamín B12 – súčasť stravy alebo výživový doplnok?

Vegánstvo a vitamín B12 – súčasť stravy alebo výživový doplnok?

Vitamín B12 - dopĺňať ho alebo nie? A prečo by práve na vegánskej strave mal chýbať? Existujú nejaké rastlinné zdroje? Tieto otázky zamestnávajú myseľ nejedného vegána. Poďme sa pozrieť na to, čo nám vraví výskum a ako to vlastne je.

Máte dostatok Omega 3 mastných kyselín?

Máte dostatok Omega 3 mastných kyselín?

Vegáni nekonzumujú žiadny cholesterol, no napriek tomu môžu aj oni trpieť na srdcovo-cievne ochorenia. Ako je to možné? Jednou z príčin môže byť aj nedostatok Omega 3 mastných kyselín.

Železo, chudokrvnosť a vegánstvo

Železo, chudokrvnosť a vegánstvo

Železo je súčasťou hemoglobínu, kriticky dôležité zložky krvi, ktorá transportuje kyslík do celého nášho organizmu. Ako získať dostatok železa na vegánskej strave? A sú vegáni ohrození anémiou?